Haber

HABERLER

TWITTER ÖNDERLİĞİNDE TÜRKİYE SOSYAL MEDYA TABANLI AFET YÖNETİM SİSTEMİ ‘‘SES TÜRKİYE’’ EĞİTİMİ VERİLDİ

08.02.2017

Herhangi bir afet döneminde sosyal medyanın gücünden faydalanmayı amaçlayan Sosyal Medya Tabanlı Afet Yönetim Sistemi İçin ‘‘SES Türkiye” projesinin ilk eğitimi MEF Üniversitesi’nde yapıldı. Türk Kızılayı, Twitter ve MEF Üniversitesi işbirliğiyle hazırlanan eğitim, paydaşların ve konunun uzmanlarının katılımıyla gerçekleşti ve Twitter bazlı tatbikat çalışmasıyla ortaya konuldu.
 
Türkiye'deki afet yönetiminden sorumlu paydaşları ve yetkilileri bir araya getirerek, gelecekte olması muhtemel afet ve acil durumlara hazırlık yapmak amacıyla Twitter Genel Merkezi ve MEF Üniversitesi arasında 2016 yılında anlaşma imzalanmıştı. Bu anlaşma kapsamında MEF Üniversitesi’nde önemli paydaşlara verilen eğitim ile sosyal medyanın herhangi bir afet durumunda kullanımı için hazırlık yapıldı.
                        
MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed ŞAHİN, ‘‘Doğal afetler ne yazık ki sık sık Türkiye'nin gündemimde yer alıyor. Türkiye’de devlet kurumları ve gönüllüler / STK'lar arasında daha güçlü bir iletişim, koordinasyon ve işbirliğine büyük bir ihtiyaç var. Sosyal medyanın gücünü yaşanabilecek bir afette etkili bir şekilde kullanmak için bu işbirliğinin ve bu işbirliği ile yapılacak olan eğitimlerin önemine inanıyorum. 1999 depreminden sonra Amerikan Federal Acil Durum Kurumu - FEMA (Federal Emergency Management Agency)’dan aldığımız eğitimi de buraya yansıtarak katkı vermeyi hedefliyoruz. Bir akademisyen olarak da 1999 depremlerinden sonra, Türkiye ve İstanbul ile ilgili afet ve acil durum yönetimi projeleri yürüttüm. İstanbul özelinde, Amerika’nın Illinois Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü ile birlikte İstanbul Deprem Hasar Analizi konularında 4 öğrencime doktora çalışması yaptırdım. Bundan sonra da İstanbul ile ilgili çalışmalarıma araştırma ekibimle birlikte devam edeceğim.’’ dedi.
 
Twitter Türkiye Kamu Politikalar Direktörü Emine ETİLİ, afetlerde tüm paydaşlar arasında koordinasyon ve işbirliğini sağlamak için Twitter’ın etkili bir mecra olduğunu belirterek “Canlı ve sıcağı sıcağına, gerçek zamanlı küresel iletişim imkanıyla Twitter, acil durumlarda hayati bilginin yayılabileceği çok güçlü bir platform. Twitter Türkiye Kamu Politikalar Direktörü olarak benim görevim ise kriz yöneticilerinin ve resmi görevlilerin bir kriz durumunda Twitter’ın gücünü kullanabilecekleri araçlara ve eğitimlere sahip olmasını sağlamak. Bu önemli ve ihtiyaç duyulan meselede MEF Üniversitesi ile devam eden işbirliğimizden heyecan duyuyoruz.” dedi.
 
Kızılay Afet Koordinatörü Dr. İlhan ÖZTÜRK, sahadan Çanakkale’den bu eğitime geldiğini belirterek ‘‘Afetlerde iletişim yanlış anlaşılmaya meyilli oluyor. Böyle bir çalışmaya özellikle afetin hazırlık aşamasında bilinçlendirme, eğitim ve kapasite oluşturma ile gönüllüler ile bağışların yönlendirilmeleri çerçevesinde ciddi bir ihtiyaç var. Twitter hızlı ve etkili bir iletişim platformu, Kuruluş olarak da sıkı bir sosyal medya kullanıcısıyız. Afet yönetiminde etkili kullanımının ciddi faydalar sağlayacağına inanıyorum. Bu çalışma için Twitter ve  MEF Üniversitesi’ne teşekkür ederim.’’ dedi. 

 

Sosyal Medya