Haber

HABERLER

MEF ÜNİVERSİTESİ, MCGRAW-HILL EDUCATION VE PEARSON'DAN YÜKSEKÖĞRETİME ÖRNEK OLACAK İŞBİRLİĞİ

20.02.2018

MEF Üniversitesi, McGraw-Hill Education ve Pearson “Uyarlanabilir Eğitim Platformu İşbirliği” ile basılı olarak kullanılan kitap, ders notları gibi eğitim içeriklerinin, çevrimiçi (online) ortama aktarılması esasına dayalı “Adaptive Learning”i MEF Üniversitesi’nde hayata geçiriyor.
 
Dünyada tüm programlarında Flipped Learning’i uygulayan ve Dünya Flipped Learning Girişimi’nin açıkladığı Flipped Learning standartlarının belirlenmesinde Harvard, Stanford ile öncü olarak kabul edilen MEF Üniversitesi dijital öğrenmede eğitim sektörünün uluslararası öncülerinden  McGraw-Hill Education ve Pearson ile yükseköğretimde bir ilki gerçekleştiriyor.
 
Dünyada eğitim sektöründe son yıllarda, yeni nesle uygun, her öğrencinin algı ve anlama hızına göre dönüşen interaktif kaynaklar ön plana çıkıyor. İlköğretim, lise, yükseköğretim ve iş dünyasına her alanda eğitim çözümleri sağlayan ve yaptıkları projeler ile dünya öğrenme teknolojilerine öncülük yapan  McGraw-Hill Education ve Pearson tüm Adaptive Learning kaynaklarını bu dönem MEF Üniversitesi öğrenci ve akademisyenlerinin kullanımına açtı. MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed ŞAHİN: “Dünyada bugün konuşulan en önemli dönüşümlerden biri, online kaynakların da gelişmesine paralel olarak yüz yıllardır süre gelen eğitim-öğretim yöntemlerinin Y ve Z kuşakları için yaşaması gereken değişimdir. Öğrencinin sınıfta pasif olduğu, öğretmenin ise aktif olduğu sistem artık işlemez hale gelmiştir. En önemli şey bilginin kullanımıdır. Bilgi artık her yerdedir. Bilginin aktarımı bugün sadece eğiticiler aracılığıyla yapılmamaktadır. Eğitimci artık bilge kişi değil moderatör rolünde olmalıdır. MEF Üniversitesi 4 yıl önce kurulurken bu gerçeği dikkate alarak dünyada tüm programlarında Flipped Learning’i uygulayan ilk ve tek üniversite olarak kurulmuştur.” dedi. Prof. Dr. ŞAHİN sözlerine şu şekilde devam etti:  “Öğrenme yöntemlerindeki bu değişim son yıllarda yayınevlerinin ders kaynaklarını da etkilemiştir. Öğrenciyi; gerek öğrenmede gerekse de öğrenmesini değerlendirmede aktif hale getirecek nitelikte etkileşimli kaynaklar üretilmeye başlanmıştır. Bu kaynaklar, etkileşimli olmanın yanında yapay zeka desteği ile; öğrenciyi, öğrenme hızına bakarak gerekli öğrenme kaynaklarına tam zamanında yönlendirmekte; ona, perfromansı ile ilgili olarak sürekli bir geri bildirim sağlamakta ve kısacası kendini öğrenciye adapte ederek her bir öğrenciye kişiselleştirilmiş bir öğrenme ortamı sağlamaktadır. Bugün dünyanın önde gelen iki yayınevi olan  McGraw-Hill Education ve Pearson ile Üniversitemizin imzaladığı protokol aracılığıyla her iki yayınevinin Adaptive Learning kaynaklarının MEF Üniversitesi öğrenci ve akademisyenlerine açılması ile öncü bir işbirliğine imza atmanın gururunu yaşıyoruz. Bu işbirliğinden elde edilecek sonuçlar hem ülkemiz yükseköğretimine katkı sağlamak için kullanılacak hem de daha önce de birçok kez yaptığımız gibi sonuçlarını dünya yükseköğretim kongrelerine taşıyacağız.” dedi.
 
Pearson Yüksek Öğrenim Satış Müdürü Sinan Kezer: “21. Yüzyıl  öğrencisinin, kendilerine uzun dönemde kalıcı bilgi ve yetkinlik sağlayacak ortamları eski yapı sınıf kurgularında bulmasını beklemek çok gerçekçi değil. Derse hazırlıklı gelmek ve tekrarlamak, artık faydası kanıtlanmış öğrenme yolları. Ancak her öğrencinin  de farklı öğrenim kabiliyetleri olduğunu unutmamak lazım. Adaptif e-öğrenme de bu noktada devreye giriyor. Pearson olarak sadece öğrencilere değil, kurumun diğer paydaşlarına da bu eğitim modeli içinde gerekli destekleri vererek, daha yetkin ve kalıcı bir öğrenme sağlamayı amaçlıyoruz. Bununla beraber, öğrenmeyi öğrenen gençlerimizin ilerideki iş yaşamlarına daha iyi adapte olacakları da muhakkak.” dedi.
 
 
Adaptive Leaning Nedir?


Adaptive Learning; basılı olarak kullanılan kitap, dergi, ders notları gibi eğitim içeriklerinin, çevrimiçi (online) ortama aktarılması esasına dayalı bir yöntemdir. Bu yöntem kullanıcının tercihleri ya da kararları doğrultusunda değişen, farklılaşan bir uyarlanabilir öğrenme ortamı sunuyor. “Uyarlanabilir Öğrenme Modeli”, bu bakış açısı ile, öğreneni pasif bir alıcı olmaktan kurtararak, sürecin içerisine katmayı hedefler.

İyi tasarlanmış Uyarlanabilir Öğrenme sistemlerinde, öğrenen sürecin merkezinde kendine yer bulurken; öğrenene, sistem içindeki konulara yorum yazma ve okuma, beğenisini ifade etme fırsatı verilir. Uyarlanabilir öğrenme sistemlerinin sunduğu bu olanakların kullanıcılar arasındaki etkileşimi ve bireylerin motivasyonunu artırdığı, böylece öğrenmenin, özgür, rahat ve eğlenceli bir deneyim haline geldiği ifade ediliyor.
 
 

 

Sosyal Medya