Öğrenme ve Öğretme Uygulama Araştırma Merkezi

Dijital Platform Seçmeli Dersleri

Dijital Platform Seçmeli Dersleri


Dijital Platform Seçmeli Derslerini Yürütmek için tavsiye edilen süreç

2019’daki bir senato toplantısında karar verildiği üzere, 2019-2020 akademik yılının ikinci döneminden itibaren, öğrenciler ya bölümlerindeki tüm seçmeli derslerin %20’sine kadarını, ya da seçmeli derslere 100-120 kredi ayıran bölümlerde aldıkları seçmeli derslerin en az ikisi için dijital platformları kullanacaklar. Bunu organize etmek amacıyla, aşağıdaki süreci tavsiye ediyoruz:

  1. Tüm öğrenciler, dönem başlamadan iki hafta önce ilgilendikleri online derslerin listesini bir Google Form’a yazacaklar. Talep 4 öğe içeriyor: ders adı, online platform, dersi sunan üniversite ve URL (örneğin Byzantian Art, EdX, Chicago, URL).

  2. Dr. Erkut ve CELT öğrenci taleplerini toplayacak, popülaritesine göre sıralayacak, ve en çok talep gören X dersleri belirleyecek (X talep sayısına göre belirlenebilir. Muhtemelen her bölümden 2-3 ders ve sosyal bilimlerden de birkaç genel seçmeli ders seçeceğiz.)

  3. Dr Erkut, dekanların yardımıyla seçilmiş dersleri dersi yönetebilecek fakülte üyelerine atayacak (veya araştırma görevlileri, veya öğretmenlere) . Bu, derslerin listesinin tüm öğretmenlerle paylaşılacağı Google Sheets üzerinden yapılacak. Fakülte üyemizin olmadığı alanlar için, dışarıdan bir yarı-zamanlı öğretmen ile iletişime geçeceğiz.

  4. Fakülte (öğretmenin desteği ile) dersin kaç ECTS kredisine tekabül edeceğine, alan seçmelisi olarak mı, alan-dışı seçmeli olarak mı, serbest seçmeli olarak mı vs. kabul edileceğine karar verecek. Bu bilgi Google Sheets üzerinden paylaşılacak. Bazı durumlarda, birkaç dersin tekabül ettikleri MEF kredisi miktarını (2, 4 veya 5) tatmin etmeleri için birleştirilmeleri gerekebilir.

  5. Atanan öğretmen ders için kredi alacak. Krediyi Üniversite heyeti belirleyecek.

  6. Online derse eşlik edecek değerlendirme ve rehberlik metodunu öğretmen belirleyecek ve ders taslağını normal MEF derslerine benzer şekilde hazırlayacak. Rehberlik sıklığı ve değerlendirme spesifik metodu öğretmene bırakılacaktır. Ancak değerlendirme çok yönlü olmalı ve şu öğeleri içermelidir: dersin başlangıcında öğrenme hedeflerinin bir sayfalık tebliği, öğrencilerin o hafta neler öğrendiğini anlatan haftalık bir jurnal (maksimum haftada bir sayfa), ilerleme raporu (dönemin herhangi bir noktasında) ve sonda bir nihai değerlendirme (yazılı bir rapor, sözlü sunum, laboratuvar quizi, bir proje vs. olabilir). Her derste geçebilmek için gereken alt sınır 75/100 dür. 

  7. Öğrencilerin teklif edilen “karma (blended) derslere” kayıt yapmasına izin vereceğiz. 7’nin altında kayıt alan dersler kapatılacaktır (normal MEF dersleri gibi) ve öğrenciler diğer seçmeli derslere yönlendirilecektir. (2019-20 akademik yılının ikinci döneminde bundan feragat edeceğiz). Bir dersteki öğrenci miktarının üst limiti olmayacaktır.

  8. Bu dersleri normal MEF dersleri gibi işleteceğiz. Temel fark, ders anlatıları yerine içeriğin online olarak sunulması ve öğrencilerin ders anlatımı sırasında istediği yerde olabilmesidir. Ancak önceden belirlenen temas vakitlerinde öğrencilerin derse gelmeleri gerekir (sömestr başına en az iki tane olmasını öneriyoruz). 

  9. Öğrenciler dersleri istedikleri kadar hızlı bitirebilirler, ancak öğretmenlerinin onlara not verebilmesi için dönem sonundan önce bitirmeliler.

  10. Bir öğrenci sertifika almak için ders ücretini ödemek istese bile MEF ders gereksinimlerini yerine getirmelidir.

  11. Bir ders tamama erdiğinde öğretmen Öğrenci Bilgi Hizmetleri (SIS) ile sonuçları SIS’e, ve raporları EYBS aracılığıyla öğrencinin dijital derse eriştiği slota girmelidir (serbest seçmeli ders, bölüm dışı seçmeli ders, bölüm seçmeli dersi, sosyal bilimler vs.). (Birleştirildiğinde) 2, 4 veya 5 ECTS kredisine tekabül eden ders grupları öğrenci transkriptlerinde ‘Kişiselleştirilmiş Öğrenme Tecrübesi’ başlığı altında görünecektir. Öğrenciler 2,4 veya 5 ECTS’ e tekabül eden bir ders paketini bitirdiğinde bir ders kodu (stajyerliklerde kullanılan sistemi takip ederek) yaratılacaktır. Sonuçlar PASS/FAIL olarak kaydedilecektir.

  12.  MEF’te yürütülmüş sertifika/değerlendirmelerin kopyaları öğretmenler tarafından saklanmalı ve (sınav kağıtlarında olduğu gibi) dosyalanmalıdır.

 

3 Şubat 2020 itibariyle günceldir, düzenli güncellemelere tabidir.

Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu internet sitesini kullanarak bu çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz. Çerezleri nasıl kullandığımız, sildiğimiz ve engellediğimiz ile ilgili detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikası sayfasını okuyunuz.
x