Öğrenme ve Öğretme Uygulama Araştırma Merkezi

CELT AB Projesi

CELT AB Projesi







 

Rusya ve Çin Yükseköğretim Sistemlerinin

Güçlendirilmesi için Oluşturulan Erasmus+ Projesine Finlandiya, İsveç, Hollanda ile Türkiye’den sadece

MEF Üniversitesi katkı verecek.

 

Finlandiya’nın liderliğinde, İsveç ve Hollanda’nın yer aldığı, endüstriyel innovasyon dikkate alınarak Rusya ve Çin’in yükseköğretim sistemlerinin güçlendirilmesi için oluşturulan 1 Milyon Euroluk ve 3 yıl süreli Erasmus+ projesine Türkiye’den MEF Üniversitesi “Flipped Learning” alanındaki uzmanlığı nedeniyle davet edildi.

Dünyadaki ilk tüm program ve derslerinde Flipped Learning’i uygulayan ve dijital dönüşümü gerçekleştirmiş bir şekilde kurulan MEF Üniversitesi, eğitime modern yaklaşımlarda küresel liderler arasında yer almaktadır. MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed ŞAHİN: ‘‘Öğrenimde ve Öğretimde Mükemmeliyet Merkezi Direktörü Dr. Caroline Fell Kurban birlikte yazdığımız The Flipped Approach Higher Education – Designing Universities for Today’s Knowledge Economies and Societies kitap İngiltere’nin prestijli yayınevi Emerald tarafından 2016’da basıldı. Dünya Flipped Learning Girişimi, Flipped Learning’in standartlarını Harvard, Stanford ve MEF Üniversitesi’ndeki öncüler ile birlikte belirlediğini duyurdu. Ayrıca MEF Üniversitesi öğretim materyalinin dijitalleşmesi de dahil olmak üzere, yükseköğretimde yeni metodolojilerin geliştirilmesi için birçok platformda katkıda bulunmuştur ve deneyimlerini uluslararası konferanslarda paylaşmıştır. MEF Üniversitesi çatısı altında yaşanan tüm bu gelişmelerin sonucunda; Rusya ve Çin’deki yükseköğretim sistemlerinin güçlendirilmesi ve dijital bir eğitim platformunun oluşturulması adına kurulan çalışma ekibine Türkiye’den MEF Üniversitesi davet edilmiştir. Bu gelişme bizim adımıza gurur vericidir. Bu proje ile dünya yükseköğretimine dijitalleşme ve endüstriyel inovasyon anlamında katkı vereceğiz.’’ dedi.

Finlandiya'daki Lappeenranta University of Technology liderliğindeki proje ekibinde, Program Ülkelerindeki üniversiteler, İsveç’ten Royal Institute of Technology (KTH), Hollanda’dan University of Twente ve Türkiye’den MEF Üniversitesi’dir. Ortak Ülkelerden, konsorsiyumda Rusya'dan, Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, Tomsk State University of Control Systems and Radioelectronics ve Gubkin Russian State University of Oil and Gas olmak üzere üç üniversite ve Çin’den Tianjin University and Hebei University of Technology olmak üzere iki üniversite vardır.

 

Erasmus+, yükseköğretimde kapasite geliştirme kapsamında, program ülkeleri ile (AB ve Türkiye gibi diğer Erasmus programı katılımcıları) hak sahibi ortak ülkeleri (Avrupa dışı Rusya ve Çin gibi) bir araya getiren, yükseköğretim kurumları arasında, çok taraflı ortaklığa dayalı, uluslararası işbirliği projeleridir. Bu projelerin amacı, hak sahibi ortak ülkelerin (burada Rusya ve Çin), yüksek öğrenim sistemlerinin güçlendirilmesine, modernleştirilmesine, uluslararasılaştırmasına ve yükseköğretime erişimin artırılmasına destek olmak, yükseköğretim kurumlarıyla ve sistemleriyle ilgili zorlukları ele almak ve yükseköğretimin kalitesini ve işgücü piyasası ihtiyaçları ile uyumunu artırmaktır.

 

Günümüzde üniversiteler iki ana zorlukla karşı karşıyadır: dijitalleşme ve değişen iletişim paradigması. Ancak, doğru yaklaşımla, bu zorluklar fırsata dönüştürülebilir. Öğrenciler, iletişimin sürekli olduğu dijitalleştirilmiş bir dünyada doğan dijital yerlilerdir. Buna rağmen, birçok üniversite öğrencilerin gereksinimlerini ve beklentilerini karşılamayan geleneksel bir paradigma yoluyla eğitim verme konusunda ısrar ediyor. Aslında, Y kuşağında öğrenmeyi gerçekleştirebilmek için Y kuşağının özellikleri uygun bir sistem kurmak artık bir zorunluluktur. Ayrıca, üniversiteler gelecekteki kariyerlerinde öğrencileri desteklemek için, gerçek hayata dayalı profesyonel yenilik faaliyetlerini, endüstrinin ihtiyaçları doğrultusunda, eğitim içeriği ile birleştirmeliler. Bu dönüşümü gerçekleştirmiş üniversiteler, hem Y kuşağında en ideal öğrenme düzeyini gerçekleştirebilecekler, hem de endüstriyel innovasyona uygun ve değişen toplumun ihtiyaçlarını karşılayabilen mezunlar yetiştirebileceklerdir.

Proje Hakkında :

Projenin adı Cooperative E-learning Platform for Higher Education in Industrial Innovation (CEPHEI). CEPHEI projesinin genel amacı, Flipped Learning yaklaşımlarıyla, Avrupa Birliği ve Ortak Ülke üniversitelerdeki eğitimde endüstriyel yeniliklerin küresel ölçekte dijitalleşmesini, uluslararasılaştırmalarını ve görünürlüğünü artırmaktır. Öncelikle CEPHEI gereksinimleri ve endüstriyel yeniliklerin içeriğini, kıyaslayacak, koordine ve senkronize edecek ve bütün e-learning unsurları için yeni standartlar geliştirecek. CEPHEI, ortak üniversitelerden en az %50 (60 ECTS) endüstriyel yenilik dersini Flipped formata dönüştürecek. MEF Üniversitesi'nin tavsiyesi altında CEPHEI, ortak üniversitelerin Flipped içeriklerini geliştirebilecekleri ‘‘blended learning’’ laboratuvarlar (b-Labs) kuracak. Bu unsurlar endüstriyel yenilikte eğitim için, eğitmenleri, öğrencileri ve iş dünyası ve endüstriden 100'den fazla ortağı birbirine bağlayacak açık ve sürdürülebilir bir e-learning platformu oluşturmak üzere bir araya getirilecek. Bu proje, Flipped Learning vasıtasıyla, endüstriyel yenilik alanında akademi ile iş dünyası arasında yeni bir dayanışma modeline yol açacaktır.
 

Daha fazla bilgi için: https://www.cephei.eu

https://www.sabah.com.tr/egitim/2018/04/11/dunya-devlerine-turkiye-ders-verecek

Sosyal Medya

Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu internet sitesini kullanarak bu çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz. Çerezleri nasıl kullandığımız, sildiğimiz ve engellediğimiz ile ilgili detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikası sayfasını okuyunuz.
x