Danışma Kurulları Hakkında Yönerge

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, kapsam, dayanak ve tanımlar

Amaç 

MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı, MEF Üniversitesi’nin, liderlik, yönetişim ve kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı çalışmalarının niteliğinin artırılması ve Üniversitemizin gelişimine katkı sağlamak için paydaşlar ile iş birliğini ve bu iş birliğinin sürdürebilirliğini sağlamak üzere Üniversitemiz Danışma Kurullarını oluşturmak ve bu kurulların çalışma usul ve esaslarını belirlemektir.

Kapsam 

MADDE 2 – (1) Bu Yönerge, MEF Üniversitesi ve birimlerinin iç ve dış paydaşlarla sürdürülebilir iş birliğini sağlamak, ilişkileri geliştirmek ve bilgi paylaşımında bulunmak üzere kurulacak Danışma Kurulları’nın oluşumu ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Dayanak 

MADDE 3 – (1) Bu Yönerge, 04.11.1981 tarihli ve 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 44 üncü maddesinin (f) fıkrasına ve 08.10.2016 tarihli ve 29851 sayılı Resmi Gazete yayımlanan “Yükseköğretim Kurumlarında Danışma Kurulu Oluşturulmasına İlişkin Yönetmelik”e göre düzenlenmiştir.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;

a)   Birim Danışma Kurulu: Fakülte, Enstitü ve diğer birim danışma kurulunu,

b)  Danışma Kurulu: MEF Üniversitesi danışma kurulunu,

c)    Dış paydaş: MEF Üniversitesi ile doğrudan veya dolaylı ilişkisi olan kurum dışı kişi (mezun, işveren, vb.), kurum ve kuruluşları,

ç) İç paydaş: MEF Üniversitesinin fakülte, enstitü, merkezler ve diğer birimler ile doğrudan ilişkili akademisyen, öğrenci ve idari personeli,

d)  Kalite Komisyonu: Kalite güvencesi çalışmalarının idari ve teknik açıdan destek hizmetlerini yürütmek ve Kalite Komisyonuna destek vermek üzere oluşturulmuş, konuyla ilgili yetkinliğe sahip akademik, idari ve teknik personelin görev yaptığı birimi,

e)  Rektör: MEF Üniversitesi Rektörünü,

f)  Senato: MEF Üniversitesi Senatosunu,

g)  Üniversite: MEF Üniversitesini,

h)  Üniversite Danışma Kurulu: MEF Üniversitesi Danışma Kurulunu,

i)    Yönetim Kurulu: MEF Üniversitesi Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Üniversite danışma kurulları, çalışma usul ve esasları ile görevleri

MADDE 5 – (1) Üniversite danışma kurulları, Üniversite ve üniversite birimlerinde eğitim- öğretim, araştırma faaliyetleri ve hizmet sunumları öncelikli olmak üzere ilgili birim, bölüm veya programlara çeşitli konularda görüş ve öneri bildiren kuruldur. Danışma Kurulu ve Birim Danışma Kurullarından oluşur.

a)  Danışma Kurulu: İlgili Rektör Yardımcısının başkanlığında, Rektör Yardımcıları, Kalite Komisyonu Koordinatörü, Birim Danışma Kurulu Başkanları, Üniversite Öğrenci Konseyi Başkanı ve Rektörün teklifiyle Senatonun onaylayacağı kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının üst düzey yöneticilerinin temsil ettiği en az 5 (beş) dış paydaştan oluşur.

b)     Birim Danışma Kurulu: Dekan/müdürün veya bulunmadığı durumlarda görevlendireceği yardımcısının başkanlığında, dekan/müdür yardımcıları, akademik birim kalite komisyonu başkanı, akademik birim öğrenci temsilcisi ve dekan/müdürün teklifiyle ilgili birim kurulunun onaylayacağı kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının üst düzey yöneticilerinin temsil ettiği en az 3 (üç) dış paydaştan oluşur.

(2)   Danışma Kurulu üyeleri Üniversite’nin web sayfasında, Birim Danışma Kurulu üyeleri ise birim web sayfalarında duyurulur.

(3)   Kurul üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi sona eren üye tekrar seçilebilir. Süresi bitmeden görevinden ayrılan üyenin, mazeret belirtmeksizin iki kez toplantıya gelmeyen üyenin üyeliği düşer, bu durumda üyeliği düşen üyenin yerine üye seçiminde izlenen yol takip edilerek yeni üye seçilir. Seçilen üye kalan bir öncekinden kalan süreyi tamamlar.

(4)    Kurumlarını temsilen görevlendirilen üyelerin, kurumlarındaki görevlerinin sona ermesi halinde kurul üyelikleri de sona erer.

Danışma Kurulunun çalışma usul ve esasları

MADDE 6 – (1) Danışma Kurulu çalışma usul ve esasları şunlardır:

a)  Danışma Kurulu, yılda en az bir defa ilgili (kaliteden sorumlu) Rektör yardımcısının çağrısı ile toplanır.

b)    Danışma Kurulu gündemi ilgili (kaliteden sorumlu) Rektör yardımcısı tarafından belirlenir. Gündemin hazırlanmasında Kurul üyelerinin önerileri dikkate alınır. Üniversitenin talepleri, öncelikle gündeme alınır. Gündem, toplantı tarihinden en az 7 (yedi) iş günü önce üyelere elektronik ortamda bildirilir. Toplantı, asgari üye sayısı aranmaksızın, gerçekleştirilir.

c)  Danışma Kurulun sekretarya görevi Kalite Koordinatörlüğü tarafından yürütülür.

ç) Danışma Kurulunun, liderlik, yönetişim ve kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinin etkili biçimde yürütülmesini sağlamak amacıyla Üniversite ile ilgili görüş ve önerilerini içeren rapor, Senato’da görüşülmek üzere Kalite Koordinatörlüğü tarafından Rektörlüğe iletilir.

d)    Danışma Kurulu görüş ve önerileri ile ilgili olarak Üniversitenin ilgili kurullarında alınan kararlar, iyileştirmelere katkı sağlayacak şekilde süreçlere yansıtılır.

e)    Danışma Kurulundan alınan görüşler her yılın Ekim ayı sonuna kadar Kalite Koordinatörlüğü tarafından raporlanır ve Kalite Komisyonuna iletilir.

Birim Danışma Kurulunun çalışma usul ve esasları

MADDE 7 – (1) Birim Danışma Kurulunun çalışma usul ve esasları şunlardır:

a)  Birim Danışma Kurulu, yılda en az bir defa ilgili Dekan/Müdürün çağrısı ile toplanır.

b)    Kurul gündemi ilgili Dekan/Müdür tarafından belirlenir. Gündemin hazırlanmasında Kurul üyelerinin önerileri dikkate alınır. Birimin talepleri, öncelikle gündeme alınır. Gündem, toplantı tarihinden en az 7 (yedi) iş günü önce üyelere elektronik ortamda bildirilir. Toplantı, asgari üye sayısı aranmaksızın, gerçekleştirilir.

c)  Kurulun sekretarya görevi birim sekreteryası tarafından yürütülür.

ç) Birim Danışma Kurulunun, liderlik, yönetişim ve kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinin etkili biçimde yürütülmesini sağlamak amacıyla Üniversite ile ilgili görüşleri ve önerileri Fakülte, Enstitü ve diğer birim kurullarında görüşülmek üzere Birim Kalite Komisyonu tarafından Dekanlığa/Müdürlüğe veya ilgili birime raporlanır.

d)   Birim Danışma Kurulu görüş ve önerileri ile ilgili olarak, birimlerin ilgili kurullarında alınan kararlar, iyileştirmelere katkı sağlayacak şekilde ilgili süreçlere yansıtılır.

e)  Birimlerin yıl içerisinde yaptıkları çeşitli faaliyetler (sempozyum, çalıştay kurs, kongre, tematik toplantı vb.) sonrası görüşleri rapor haline getirilerek, birim danışma kurullarının faaliyetleri/kararları ile birlikte her yıl genel bir rapor hazırlanarak en geç Eylül ayı sonuna kadar Birim Kalite Komisyonları tarafından Kalite Komisyonuna ve Kalite Koordinatörlüğü’ne iletilir.

Üniversite danışma kurullarının görevleri

MADDE 8- (1) Üniversite danışma kurullarının görevleri şunlardır:

(a) Liderlik, yönetişim ve kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinin etkili biçimde yürütülmesini sağlamak amacıyla, Üniversite ile diğer kurumlar arasındaki ilişkileri güçlendirmek ve iş birliklerini geliştirmek için önerilerde ve girişimlerde bulunmak.

b)    Üniversite stratejik planının hazırlanma sürecinde, araştırma-geliştirme stratejilerinin, kalite politikalarının, öncelikli araştırma ve topluma hizmet alanlarının belirlenmesinde önerilerde bulunmak.

c)  Üniversite stratejik planının ve kalite güvence sisteminin uygulama sonuçlarını değerlendirmek ve gerektiğinde iyileştirici önerilerde bulunmak.

ç) Eğitim-öğretim programlarının oluşturulması ve güncellenmesinde dikkate alınması gereken güncel uluslararası, ulusal ve bölgesel ihtiyaçlar ile mezunların sahip olması beklenen yetkinlikler hakkında bilgi sunmak ve önerilerde bulunmak.

d)   Eğitim-öğretim programlarının bir parçası olan staj, proje, bitirme ödevi, tez gibi faaliyetlerin etkili biçimde yapılması için önerilerde ve kurumlar düzeyinde girişimlerde bulunmak.

e)      Üniversitedeki eğitimleri süresince öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunan mentorluk/koçluk programlarının ve uzmanlık/iş hayatı deneyimlerinin aktarıldığı toplantıların düzenlenmesi için kurumlar düzeyinde girişimlerde bulunmak.

f)  Üniversitenin araştırma-geliştirme faaliyetlerinin güncel bilimsel ve toplumsal ihtiyaçlara uygun olarak yapılabilmesi için öneri sunmak ve bu ihtiyaçların Üniversiteye yönlendirilmesi için kurumlar düzeyinde girişimlerde bulunmak.

g)      Üniversitenin öğrencilerini, akademik ve idari personelini kapsayan topluma hizmet projelerinin hazırlanması ve yürütülmesinde kurumlar düzeyinde girişimlerde bulunmak.

ğ) Eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve yönetim faaliyetlerinin yürütülmesi için gerekli fiziki/teknik altyapı ve mali kaynaklar oluşturulmasında önerilerde bulunmak.

h)  Eğitim-öğretim, araştırma ve idari kadrolarının yetkinliklerinin korunmasına yönelik önerilerde bulunmak.

ı) Üniversitenin/birimin, tanınırlığını artırmak için önerilerde ve kurumlar düzeyinde girişimlerde bulunmak.

MADDE 9 – (1) Danışma Kurulu ve Birim Danışma Kurullarından alınan raporlar, Kalite Koordinatörlüğü tarafından hazırlanarak Rektörlük’e iletilir. Rektörlük tarafından değerlendirilen rapor Senatoya sunularak görüş ve öneriler ile birlikte en geç aralık ayı sonuna kadar Yükseköğretim Kurulu’na gönderilir. Rektörlük Makamının sekreteryası Kalite Koordinatörlüğü tarafından yürütülür.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Yürürlük ve Yürütme

Yürürlük

MADDE 10 – (1) Bu Yönerge Senatoda onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 11 – (1) Bu Yönerge hükümlerini Rektör yürütür.

logo
Huzur Mah. Maslak Ayazağa Cad. No. 4 34396 Sarıyer - İstanbul
Created by Digitexa & Aduket